SANKALPA

centrum tělesného a duševního zdraví

DECH NA POSÍLENÍ IMUNITY

Úvodní stranaČlánky nejen o józe


OČISTNÉ DÝCHÁNÍ:

Elizabet Haich a Selvarijan Jesudian ve své knize Sport a jóga doporučují OČISTNÉ DÝCHÁNÍ v době epidemií.

Cituji:

„…V době epidemií je toto cvičení nepostradatelné, protože zabraňuje infekčním chorobám. V takových dobách se doporučuje provádět pětkrát denně, pokaždé třikrát za sebou…“

 

OČISTNÉ DÝCHÁNÍ provádíme ve stoji rozkročném.

Vydechujeme ústy, rty budou přitlačené k zubům a mezi rty necháme jen malou mezírku. Tou bude vycházet vydechovaný, spíše vyrážený vzduch.  Výdech bude prudký, útržkovitý, mnoha krátkými prudkými rázy. Výdech budeme vyrážet pomocí břišních svalů, bránice a svalů hrudníku. Překonáváme tak odpor stažených rtů. 

Nádech je vždy nosem, pomalý, jako při plném jógovém dechu.

Provedeme třikrát.

Léčivý účinek spočívá v tom, že se z krve vylučují toxiny a je posilována imunita. (Obdobného výsledku dosáhnete praktikováním mukhabhastriky).

 

Citace je z knihy Sport a jóga, autor Elisabeth Haichová a Selvarijan Jesudian, str. 128, Nakladatelství Metafora, 2014, ISBN 978-80-7359-417-6